Tuesday, December 30, 2008

minggu yg memenatkan...

ming lps mmg ming yg memenatkan…bkn pnt aper,letih skit je…hihihi..ni blom keje lg,br prak…xtau la camne kalau dh keje nanti…ming lps..mmg best sgt…dpt kenal ngn pakcik2 veteren..hehehe..pakcik2 yg dh nk pencen..mmg sempoi la pakcik2 nie…ming lps,aku di bah underground/manhole…mmg interesting sungguh…syok gak..ikut pakcik2 kuar g wat keje..bukak manhole yg bwh tu..penuh ngan air,bau..n gas2 beracun…kalau kt area town…siap la…mcm2 ada, bwh tu..kdg2 ular pun ada…alhamdullillah..ari tu kami g area tg bungah..so xde la byk sgt benda2 yg xpatut ada tu…tapi cian tgk pakcik2 yg dh tua2,yg sepatutnya dh rest..keje bah tu…nak wat camne kan,dh TM xnk amik pekerja br ganti…so ari tu..aku ada la experience..camne diorg keje..dh la tgh ari..pns,toksah ckp la…kt png ni camne punya pns…best gak la…tgh2 wat keje,pakcik yg trn manhole tu..tiba2 skt plak,,,sesak nafas..biasa2 kan,bwh tanah tu mmg terdedah ngn mcm2…dh la manhole tu kecik,so sorg je la yg leh msk wat keje…tu yg lmbt skit…berbalik pd pakcik yg sakit tu..kena admitted wad plak…tapi sehari je la…esoknyer plak..lg la mencabar..nak kena cari kebocoran manhole,yg xtahu kt maner tempat nyer…jenuh gak la..kena bukak satu manhole..kalau kat tepi2 jln xpe gak la…ni kt tgh2 jln pun ada…teruk gak la..tetiba aku jd glomour jap kt ctu..hehehe..aper x nyer,kt area umah aku..kt dato kramat..hihihi…yg sedih nyer..ari ni ari last aku kt bah tu…pakcik2 tu siap belanja aku lg…terharunyer…dlm byk2 unit,,aku rs ni la yg plng best..walaupun keje mencabar,kena panas..tapi ni yg best..aku rs aku dh mkn gelap..yelah tiap2 ari menjemur bwh matahari…esok nyer plak..aku ikut overhead team..tahu x aper tu?hehehe..maksudnyer…cable dr manhole ke tiang2 ke umah kita…tu blh tahan gak la…tapi panas la…tu yg xtahan skit tu…tapi interesting gak la…mmg tahu la camne diorg wat keje…

ni ada satu citer best nk citer ni..mlm tu aku 1 famili g dinner kontraktor kt hotel gurney..yg menarik nyer..mlm tu mmg bertuah la kami..lima-lima kad semua kena…dpt 3 kettle,bicycle mountain bike,tv samsung 29, tapi xbrape menarik sgt…kalau setakat tv,umah aku pun ada byk tv..yg sedih tu..aku nak la dpt tel n series..tapi nk wat camne kan…dh xde rezeki..kira ok la tu..lima2 kad semua kena..hehehehe……yg lg best tu..semua yg duduk kt meja tu,dpt hadiah..hehehehe….mmg xrugi la g mlm tu…

ming ni aku dh tukar ke bah swithcing,,,blom tahu aper lg..ari ni br dok baca2 aper yg patut..tapi yg pastinyer…ming ni duduk dlm opis…sejuk skit…yg xbest tu..bilik ni ada equipment yg kena sejuk 24 hrs..mmg sejuk la..mana xsejuk..18 drjh cel…sejuk xingt nyer…ada setengah equipment tu…xcukup air cond…letak kipas plak..jgn aku demam sudah le..dh la 2 ming lps,aku dmm..gara2 duduk kt fibre room yg mmg kena sejuk 24 hrs gak…sama sejuk gak..sampai skrng batuk aku x hilang lg….huhuhu..cian kan….

No comments:

Post a Comment